Τρίτη 17 Μαρτίου 2009

Είμαστε η γενιά του Facebook



Την τελευταία τριετία διακρίνουμε όλο και περισσότερο την αύξηση των νέων σε ιστοσελίδες γνωριμιών και προσωπικών σελίδων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αποξένωση και την απομάκρυνση μας από την καθημερινότητα. Πλέον η επαφή μας με το συνάνθρωπό μας γίνεται μέσω της οθόνης του υπολογιστή μας.


Το 75 % των χρηστών ξοδεύουν χρόνο λιγότερο από 30 λεπτά σε κάθε τους επίσκεψη στο facebook. Μάλιστα το 50% δηλώνει µέσο χρόνο επίσκεψης λιγότερο από ένα τέταρτο της ώρας. Το αποτέλεσμα αυτό σε συνδυασμό µε τη μέση συχνότητα επισκέψεων δείχνει πως ο μέσος χρήστης του facebook το επισκέπτεται αρκετές φορές την ημέρα και για μικρή διάρκεια, άρα γίνεται αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας του.


Το 92% των χρηστών δηλώνει πως ο βασικός λόγος χρήσης του facebook είναι η επικοινωνία µε παλιούς φίλους και γνωστούς. Στη συνέχεια, ο δεύτερος επικρατέστερος λόγος χρήσης είναι η ενασχόληση µε διάφορες εφαρμογές (τεστ γνώσεων & ευφυΐας, ερωτηματολόγια προτιμήσεων, φωτογραφίες & βίντεο, κ.ά.) και παιχνίδια που μπορεί να εγκατασταθούν στην ιστοσελίδα του facebook.


Το 46% των χρηστών δηλώνει πως χρησιμοποιεί το facebook για να μαθαίνει προσωπικά στοιχεία φίλων και γνωστών. Οι νέες γνωριμίες και το «ηλεκτρονικό» φλερτ δεν αποτελούν για τους Έλληνες χρήστες ένα από τα βασικά κίνητρα χρήσης του facebook, αφού µόνο το 28% δηλώνει πως επισκέπτεται το facebook για αυτόν τον λόγο.

Σε μια μελέτη, με το όνομα «Internet Paradox, βρέθηκε ότι η αυξανόμενη χρήση τέτοιου είδους site είχε σαν αποτέλεσμα την αποξένωση των μελών τους και την χειροτέρευση της σωματικής και της ψυχικής τους υγείας, η οποία μεταφράζεται σε αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος και σε αυξημένο αριθμό καταθλίψεων και άλλων δεινών.